Du er velkommen til at kopiere og lade dig inspirere af :
https://www.vejdirektoratet.dk/projekt/bus-rapid-transit-brt-i-ring-4-korridoren-400s
Tidsplan: https://www.vejdirektoratet.dk/projekt/bus-rapid-transit-brt-i-ring-4-korridoren-400s/tidsplan
Plandata.dk viser overordende planer, kort, Fingerplan 2019, transportkorridorer og lokalplaner
- Aalborg kører testkørsel i sit BRT-projekt: https://plusbus.dk/
- https://www.moviatrafik.dk/om-os/ny-teknologi/brt/
- seks-brt-projekter-pa-tvaers-af-danmark/
- Letbane Kbh.: https://www.dinletbane.dk/da/
- Letbane Odense: https://www.odenseletbane.dk
- Letbane Aarhus: https://www.letbanen.dk/
Bus Rapid Transit (BRT) i Ring 4-korridoren (400S)
Vejdirektoratet udarbejder frem til sommeren 2024 et teknisk beslutningsgrundlag herunder en miljøkonsekvensvurdering, for anlæg af en Bus Rapid Transit (BRT) i Ring 4-korridoren på den regionale S-buslinje 400S.
Borgermøde og idéfase
Miljøkonsekvensundersøgelsen indledes nu med en offentlig idé- og forslagsfase, hvor borgere, naboer, trafikanter, virksomheder, interesseorganisationer og andre opfordres til at komme med forslag og synspunkter, der kan indgå i det videre arbejde.
Har du ideer eller ønsker til bus 400S i egen vognbane? Til den 31. marts 2023 kan du indsende idéer og forslag.
- Hvordan kan 400S forbedres for dig og din familie?
- Skal Ishøj Stationsvej reduceres til 1 vognbane, så 400S BRT kan få sin egen vognbane og køre forbi trafikken?
- Har vi behov for at reservere 2 vejbaner til bus 400S i Ishøj?
- Er det tilstrækkeligt med busbaner på motorvejen?
- Skal der laves 2 nye bus-vognbaner parallelt med Ishøj Stationsvej? https://ishoj.dk/aktuelt/nyheder/kom-med-dine-ideer-til-ny-buslosning-i-ring-4/
- Skal busbane anlægges i en tunnel under Ishøj Stationsvej sammen med en cykelsti med garanti for tørvejr?
- Skal vi have en GLIDENDE TRAFIKAFVIKLING på Ishøj Stationsvej som tidligere oplevet: https://web.archive.org/web/20170628002053/http://gf-landsbyen.dk/Nyheder2.htm#_Toc72237738
- Hvordan synes du, at 400S bedst kan få sin egen busbane langs motorvejen fra Høje Tåstrup til Ballerup?
- Skal der anlægges 400S-station og parkeringshus langs motorvejen, så bilister kan parkere bilen og stige ind i bussen?
- Bør projektet afvente og kobles sammen med planer om udvidelse af motorvejen: https://www.sn.dk/vallensbaek-kommune/581-millioner-afsat-til-udvidelse-af-motorring-4/
- Skal BRT-busbanen også ledsages af en supercykelsti?
- Skal der være plads til at medbringe cykel i 400S-bussen?
- Hjælper det dig, at 400S i egen vognbane forventes at kunne køre fra Ishøj til Lyngby på 55 minutter mod nu 75 minutter?
- Skulle projektet hellere afvente den ny letbane fra Ishøj til Lyngby, så du kan se hvilke behov letbanen efterlader dig?
- Ville du køre med 400S, hvis du kunne smutte med den ny letbane?
- Er det en fordel for dig, at 400S ikke længere skal køre helt til Hundige?
- Er det i orden at ruten for 400S rettes ud, så 400S ikke længere spilder tid med at køre forbi industrikvarteret, men skynder sig til Lyngby?
- Skal 400S BRT kun køre i egen vognbane, eller skal 400S BRT også køre i den almindelige trafik, hvor den ikke har egen vognbane og dermed forsinkes i trafikken som vor nuværende 400S-bus?
- 400S-stationen ved Ikea i Høje Tåstrup er allerede planlagt til som forsøg at blive anerkendt som station med stationsnært område – og der bygges lystigt. (https://api.vejdirektoratet.dk/sites/default/files/2023-02/Informationsfolder_wcag.pdf side 13 kolonne 2)
- Politikere ønsker, at alle 400S-stationer giver stationsnære områder med byggemuligheder (https://www.moviatrafik.dk/media/yu2ovhbj/ansoegning-om-stationsnaerhed-ved-brt-stationer-langs-400s-final-a.pdf)(https://www.moviatrafik.dk/om-os/ny-teknologi/brt/)
- Hvad synes du om, hvis 400S-stationen ved landsbyen pludselig betyder, at området bliver stationsnært (som området omkring Ishøj Station på S-banen), så der kan bygges erhver, butikker og bolighøjhuse i landsbyen?
Idéfasen løber fra den 1. februar til den 31. marts 2023. I perioden kan du indsende idéer og forslag.
I forbindelse med idéfasen afholdes fire borgermøder i Ring 4-korridoren:
- Tirsdag d. 21. februar kl. 19:00-21:30
i ”Postsorteringen” på Posthuset, Banegårdspladsen 7, Ballerup.
- Onsdag d. 1. marts kl. 19:00-21:30
i caféen på Skovbrynet Skole, Værebrovej 156, Bagsværd.
- Torsdag d. 2. marts kl. 19:00-21:30
i Brohuset på Vejlebrovej 45, Ishøj.
- Tirsdag d. 7. marts kl 19:00-21:30
i Byrådssalen, Det ny Rådhus, Rådhusstræde 1, Taastrup.
På borgermøderne vil Vejdirektoratet præsentere projektet og svare på spørgsmål eventuelt med bistand fra Movia eller den tekniske rådgiver. Forslag og bemærkninger vil indgå som input i den videre undersøgelse
- https://www.vejdirektoratet.dk/projekt/bus-rapid-transit-brt-i-ring-4-korridoren-400s
- https://www.vejdirektoratet.dk/projekt/bus-rapid-transit-brt-i-ring-4-korridoren-400s/kort
- https://www.vejdirektoratet.dk/projekt/bus-rapid-transit-brt-i-ring-4-korridoren-ml-ishoej-st-og-lyngby-st/dokumenter
Har du ideer eller ønsker til bus 400S i egen vognbane?
Skriv et svar